Soki z owoców dla aktywnych

 

 

Na diecie odchudzającej zalecane są soki warzywne. Natomiast osoby, które dużo się ruszają i budują masę mięśniową, powinny pić przede wszystkim koktajle z owoców. Zawierają one węglowodany proste, a jednocześnie odkwaszają organizm. Jakie soki są szczególnie dobre dla aktywnych osób?

Jakie owoce powinny znaleźć się w diecie osób uprawiających sport?

 

Podczas wysiłku fizycznego mocno się pocimy. Wraz z wodą z organizmu wydalany jest między innymi potas. Żeby go uzupełnić warto jeść banany. Sporo potasu mają też jagody, morele, melon, truskawki, kiwi czy brzoskwinie. Żeby być w dobrej formie i mieć dużo energii, trzeba przyjmować odpowiednią ilość witamin, najlepiej oczywiście w naturalnej postaci.

 

Kiedy chcemy, aby nasze mięśnie stawały się coraz mocniejsze i większe, potrzebujemy przede wszystkim następujących witamin: A, B1, B2, B3, B6, B12, C, D, E. Dość dużo witaminy A zawierają arbuz, brzoskwinie czy pomarańcze. Z kolei B znajdziemy przede wszystkim w cytrusach. Są też bogate w witaminę C, podobnie jak kiwi czy czarne porzeczki.

Jakie soki z owoców są najlepsze dla aktywnych?

 

Kiedy dowiemy się już, jakie owoce są wskazane dla osób, które lubią aktywność fizyczną, można komponować z nich różne koktajle. Bardzo ważne jest to, żeby pić świeżo wyciskane soki, a nie z kartonów czy butelek, których duży wybór znajdziemy na półkach sklepowych. Są to produkty pasteryzowane, które mają znacznie mniej substancji odżywczych niż świeże soki. Większość z nich jest rozcieńczana wodą, a także dosładzana.

 

Każda osoba, która chce być aktywna oraz zdrowa, powinna zakupić wyciskarkę do soków i korzystać z niej każdego dnia. Żeby przygotować napój, który będzie zawierał witaminy A, B, C i potas, należy wrzucić do wyciskarki banana, jagody, cytrynę, jabłko i ananasa. Inna propozycja przedstawia się następująco: banan, truskawki, brzoskwinie i kiwi. Taki mix nie tylko doda sił po treningu, ale będzie również doskonale smakował.

close up of woman squeezing orange juice at home

Natomiast, żeby zrobić sok, który zawiera również witaminy E i D oraz żelazo, wapń i magnez, trzeba użyć zieleniny. Na przykład natki pietruszki, mięty czy szpinaku. Całkiem dobrze komponują się na przykład z ananasem. Jeśli chodzi o miętę pieprzową, wyjątkowo dobrze gasi pragnienie. Warto wypróbować przepis na koktajl z tego zioła, arbuza i limonki.

 

Pośród licznych porad dla osób uprawiających sport, można znaleźć również taką, by piły sok pomarańczowy z odrobiną soli. Chodzi o to, że wraz z potem z organizmu wydalany jest też sód i chlor, które zawarte są właśnie w soli.

 

Wniosek może być taki – soki z owoców, które mają być przygotowywane z myślą o osobach aktywnych, powinny być robione ze specjalnie dobranych składników. Wybiera się je przede wszystkim pod kątem zawartości witamin i składników mineralnych, ale warto również brać pod uwagę efekt smakowy. Dostępność wielu gatunków owoców sprawia, że skomponowanie wartościowego i odżywczego soku jest bardzo proste.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments yet

leave a comment

*

*

*