Czego nie może zabraknąć na każdej liście zakupów spożywczych?

Set from dairy products on wooden table

Przed wyjściem na zakupy warto przygotować listę, dzięki czemu nie kupimy więcej niż zamierzaliśmy, a w koszyku znajdą się najpotrzebniejsze produkty spożywcze. Musimy pamiętać o tym, że odpowiednie odżywianie zapewnia naszemu organizmowi potrzebne mu witaminy i składniki mineralne, niezbędne do prawidłowego jego funkcjonowania. Co warto kupować?

O co chodzi z gęstością odżywczą?

Nasz organizm potrzebuje węglowodanów, tłuszczów i białek oraz składników mineralnych i witamin. Nasz dieta musi być jak najbardziej urozmaicona, by pokryć to zapotrzebowanie. Bogactwo produktów spożytych w ciągu dnia gwarantuje odpowiednią ilość składników pokarmowych. Zdrowy i odpowiednio odżywiony organizm zapewni nam zdrowie i ładny wygląd.

Co powinniśmy jeść?

Najwięcej miejsca we wnętrzu lodówki powinny zajmować warzywa i owoce. Zawierają one dużo witamin, głównie witaminy C, a także beta karotenu i kwasu foliowego. Ponadto, w ich składzie są

potas, magnez, wapń i sód, czyli składniki mineralne, których potrzebuje nasze ciało. Ta grupa produktów spożywczych zawiera dużo błonnika pokarmowego, który wypełnia żołądek i daje uczucie sytości. Oznacza to, że nie musimy zjeść dużo, by się najeść, a kaloryczność produktów nie jest wysoka. To ważna informacja dla osób, które się odchudzają. Doskonałym dodatkiem do warzyw jest mięso, warto jeść także ryby. Mięso dostarczy nam pełnowartościowego białka oraz witamin B1 i B2, a także witaminy PP i żelaza, które jest dla nas bardzo ważne, gdyż zapobiega anemii i dba o prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i odpornościowego. W mięsie, podobnie jak w jajkach, jest pełnowartościowe białko.

Co jeszcze warto kupować i jeść?

Produkty mleczne są kolejną grupą, która powinna zajmować sporą część lodówki. Mleko, twarogi, jogurty, kefiry i sery dostarczą wapnia, potasu, magnezu czy cynku, a także witaminy D oraz witaminy A. Nie możemy zapominać także o kaszach, makaronach i ryżu. Ze względu na zawartość w nich węglowodanów złożonych, powinny stanowić główne źródło energii w każdej diecie. Produkty te zawierają następujące składniki mineralne: miedź, żelazo, magnez czy cynk, a także witaminy z grupy B oraz witaminę E, która przeciwdziała przedwczesnemu starzeniu się organizmu. Na liście zakupów muszą znaleźć się także nasiona i orzechy, które są ważnym źródłem kwasów tłuszczowych. Poza tym, zawierają wiele składników mineralnych i dużo białka, więc powinni je jeść zwłaszcza wegetarianie.

Mimo, że mamy coraz mniej czasu, nie rezygnujmy z samodzielnego przygotowywania zdrowych posiłków. Wystarczy nauczyć się kilku przepisów na zdrowe potrawy. Gotowanie nie musi być trudne, a na pewno przyniesie nam dużo satysfakcji. Kupmy potrzebne produkty i zabierajmy się do pracy.

No comments yet

leave a comment

*

*

*