5 sposobów na ukojenie nerwów

stres nerwy

Któż nie jest dziś zabiegany, zmęczony i poddenerwowany? Dzisiejsze tempo życia sprawia, że wielu z nas ma kłopoty ze snem, opanowaniem negatywnych emocji, co powoduje, że wpadamy w błędne koło, bo im bardziej nie możemy się uspokoić, tym szybciej tracimy cierpliwość, a w końcu czujemy się załamani już nawet w obliczu drobiazgów. Koniecznie trzeba to zatrzymać!

  1. Wyśpij się

Oczywiście łatwiej powiedzieć niż zrobić. Pewnie wielu wyda się to zupełnie nierealne, ale jeśli spojrzysz na swój dzień i zobaczysz, ile chwil przelatuje Ci przez palce, zobaczysz, że wysupłasz jeszcze godzinę czy dwie na sen. Jak? Wstajesz wcześnie, ale potem godzinę snujesz się od łazienki do kuchni? Rudno jest Ci się zabrać do czegokolwiek? Przesuń budzik na późniejszą godzinę. A może wieczorem pochłaniasz jeden odcinek serialu za drugim? Odpuść sobie ten ostatni – zyskasz godzinę. W weekend załóż opaskę na oczy do spania i włóż stopery do uszu – żadna kosiarka sąsiada nie będzie ci straszna.

  1. Ruch na świeżym powietrzu

Jeszcze jedno niedoścignione marzenie? Łatwiej je zrealizować niż myślisz. Nie musisz wszędzie podjeżdżać samochodem, możesz też wysiąść z autobusu przystanek wcześniej. Gdy intensywnie się ruszasz, wydzielają się endorfiny, hormon szczęścia, przyda ci się jego zapas, gdy wpadniesz w wir nerwowych obowiązków. Niech natura zdziała sama, wystarczy tylko kwadrans marszu dziennie.

  1. Czas z bliskimi

Przyjaciele, rodzina, dzieci – spędzając z nimi czas dajesz wytchnienie skołatanym nerwom, śmiejesz się, wyzwalając endorfiny i rozluźniając mięśnie. Celebruj te chwile, szczególnie, jeśli masz na nie i tak mało czasu. Wyłącz telefon albo schowaj go głęboko w torbie, zajmij się tylko rozmową, graniem wspólnie w gry czy wspólnym spacerem. Nie ważne co – ważne żeby z drugim człowiekiem, kimś, kogo kochasz. To naprawdę wystarczy.

  1. Masaż relaksacyjny

Naprawdę warto skorzystać z masażu relaksacyjnego. Ceny zaczynają się od kilkudziesięciu złotych, a korzyści mnóstwo. Rozgrzane masażem mięśnie przestają się spinać, ustępuje stresujące napięcie i łatwiej się myśli, szybciej wieczorem zasypia. Jeśli nie możesz pozwolić sobie na profesjonalny masaż, weź gorącą kąpiel lub prysznic i poproś współmałżonka o choć kwadrans masażu karku, pleców czy stóp. Rozgrzane kąpielą mięśnie i kojący dotyk na pewno przyniesie ulgę.

  1. Ziołowe leki

Gdy jesteś w stresującej sytuacji w pracy albo masz kłopoty z zasypianiem, nie wahaj się sięgnąć po ziołowe tabletki uspokajające. Wyciąg z melisy, mięty, szyszek chmielu w skondensowanej formie jak np. w tabletkach Persen, pomogą ci szybko i bez uczucia otępienia złapać równowagę, albo zapaść w zdrowy sen. Jeśli połączysz działanie takich leków  poprzednimi czterema punktami, uda ci się zatrzymać ten kołowrót nerwów i pośpiechu.

No comments yet

leave a comment

*

*

*